Moda

Her Müşteri Özeldir

Ürün, belirli bir malzemenin ekonomide doğrudan ya da dolaylı yollarla teknolojik güç ya da insanın emeğini de katarak elde ettiği yarı işlenmiş veya tamamlanmış maddeye verilen isimdir. Bu tanımı biraz daha açarsak; ürün, belirli bir maddi getirisi olan kavramdır. Hava, su, toprak gibi maddeler ürün gibi görünse de aslında ürün değildir. Bu kavramları ürün olarak göremememizin sebebi çoğu zaman parasız oluşlarıdır. Bir madde karşı tarafa küçük ya da büyük getiriler sağlayabiliyorsa ancak bu maddelere ürün adını verebiliriz.

 

 Ürün elde edilirken dört faktöre dikkat etmeliyiz.

 

  1. a) Hiçbir şekilde insan yardımı olmadan doğada hazır bulunan maddeler,
  2. b) İnsanların kendi gayretleriyle işçilik karşılığında elde ettiği maddeler,
  3. c) Yarı ham maddelerin bir üst seviye işlemlerle ortaya çıkarılan yatırım sermayesi olan maddeler,
  4. d) Ortaya çıkan ürünlerin daha verimli şekilde elde edilmesi için çalışmaların yapılması ve pazarlanmasıdır.

 

İş adamlarının ya da firma yöneticilerinin en uygun ve en kâr getirili ürünün elde edilmesi için bir çok araştırmaları ve oluşturdukları tatbikleri vardır. İki cins ürün modeli vardır. Birisi tek tek üretim, diğeri ise seri halde üretimdir. Firmalar seri üretim tarafını tutup, o ürüne yönelirler. Çünkü hem maliyeti uygun olup hem de pazarlama işlemi kolaydır. Biz ürün adlı maddeye örnek verecek olursak; bir el örgüsü kazak da üründür, makine gücüyle elde edilen kazak da üründür, bir ressamın el emeğiyle satışa sunduğu tablosu da bir üründür. Ürünü pazarlarken de dikkat edilecek en önemli husus ürün açıklamasıdır.

 

Ürün açıklamaları e-ticaret sitelerinde genellikle kısa ve temel açıklayıcı kavramlar içerir. Fakat bu yöntem kullanıcının dikkatini çekmeyen, ürünü almasını engelleyici bir yöntemdir. Örneğin; bir ürünün alıcısı 9 yaşında bir çocuk mu, bir iş adamı mı, yoksa bir bankacı mı?

 

Kendilerini onların yerine koyup ona göre hareket etmeleri gerekiyor ve onların kimliklerini yansıtıcı metinler hazırlayıp sitelere aktarmaları gerekiyor. Mesela tesettür giyimde ‘’Pileli Selvim kombin 60880 Buz Mavisi’’ çalışması etek, gömlek krep kumaştan üretilmiş sezon ürünü olup tesettürlü bayanlara hitap etmektedir.

 

Davet, düğün, nişan gibi toplantılarda giyilebilir bir tarz olup kişinin kendisini ve şıklığını yansıtmaktadır. Ürün e-ticaret siteleri dışında mağaza yoluyla, fiziksel temasla daha kolay satılabilir. Alıcı ürünü görerek, dokunarak, deneyerek daha çabuk satın alır. Bu konuda e-ticaret sitelerinin yapmaları gereken tek önemli husus onlara o ürüne sahip olmanın nasıl bir duygu olacağını onlara hissettirici metinler yazıp, satın alma isteklerini artırarak onları hayal kırıklığına uğratmamaları gerekir.

 

Alıcı bu aşamadan sonra ürünü beğenir ve tam olarak bir ürün ispatı olmadığı için şüphede kalabilir. Bu durumda yapılabilecek tek şey ürünü kullanan kullanıcı görüşü ya da firmanın yetkili kişilerinin o ürünün onaylandığını göstermek onların ürüne şüphesiz yaklaşmalarına yardımcı olur.

 

Ürüne değil, ürünün yararlarına dikkat çekilmesi gerekir. Örneğin; bir çamaşır tozunun içinde bulunduğu maddeleri sıralayabilirsiniz ama asıl dikkat çekmeniz gereken husus çamaşır tozunun yıkamayı nasıl kolaylaştırdığıdır. Yukarıda belirtilen ürün açıklamaları doğru ve kriter ile yapıldığı müddetçe hem firma hem de kullanıcılar mutlu olurlar. Ürün açıklama kısımlarıyla kazanılan her müşteri, ticari hayata dikilen bir fidan demektir. Her müşteri özel ve nadidedir.

 

 

Bir önceki yazımız olan Nuxe Güneş Koruyucu Yüz ve Vücut Sütü SPF20 başlıklı makalemizde Nuxe Güneş Koruyucu hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir Cevap Yazın